Îți respecți brandul? Dar angajații?

Îți respecți brandul? Dar angajații?

Ceea ce face diferența, de multe ori, într-o piață concurențială, plină de oferte și competitori, este brandul. Acea valoare care se construiește în timp, care consolidează poziția în piață și respectul clienților. Devenit cunoscut, brandul impune o imagine si, în același timp, necesită permanent confirmarea ei. Iar imaginea unei companii se întreține nu numai prin produs sau prin reclama, ci și prin intermediul angajaților. Ei trebuie să fie cei care își asumă valorile companiei, cred în ele și le transmit celorlalți.

Să ne imaginăm un exemplu: o companie care vinde autoturisme de lux. Cui se adresează? Oamenilor sau companiilor cu niște venituri / profituri mari. Ce vrea compania să transmită acelor oameni înstăriți? Că discută de la același nivel, nu? Cum ar fi să își trimită reprezentantul de vânzări, la întâlniri cu potențialii clienți, cu o mașină veche, de clasă mică, eventual ruginită și prăfuită? E clar unde bat, nu? Omul de vânzări trebuie să poată privi în ochi clientul, chiar dacă nu are un Rolex pe mână. O mașină de clasă medie sau superioară, o ținută business sau smart casual, totul „la dungă”. Reprezentantul companiei trebuie să creadă în valorile acesteia, iar încrederea nu se construiește doar cu traininguri. Angajatul trebuie să simtă sprijinul companiei, faptul că acesteia îi pasă de el. Așa, va da randament bun și va transmite încrederea sa mai departe.

Urmând logica de mai sus, dacă arăți pieței că produsele sau serviciile tale sunt de o calitate premium, crezi că ar trebui să „te zgârcești la tărâțe”? De ce ai crede că e în regulă să vinzi premium, dar să lucrezi cu produse slabe? Deși discuția e valabilă în multe aspecte, mă refer aici la scaunele de birou. De ce ai crede că nu are importanță ce scaune ai în birourile tale? De ce ar fi scaunele la coada listei, atunci când se fac bugetele de achiziții? Eu pot să îți spun de ce NU ar trebui să fie!

  1. Sănătatea angajaților. Nu, nu e un lucru mărunt! Nu discutăm aici de normele de protecție a muncii și de sănătate în muncă. Normele sună rigid, cu un limbaj plat, și se pierd într-un hățiș birocratic. Nu vorbim despre lege aici, ci despre interesul companiei. Compania are nevoie de oameni sănătoși. Și, după cum știm deja, lucrul la birou solicită organismul. Un scaun ergonomic reduce mult din riscul apariției afecțiunilor și durerilor de spate.
  2. Productivitatea angajaților. Dacă stai pe un scaun nepotrivit, resimți asta. Poate nu imediat, dar – după câteva ore, deja ceva te incomodează. Și asta – în fiecare zi, ore întregi. Mai ai același randament? Mai poți zâmbi relaxat, dacă te strâng pantofii, de exemplu?
  3. Rentabilitatea investiției. Știm, cred eu, cu toții, expresia „suntem prea săraci, ca să cumpărăm lucruri ieftine”. Sigur vrei să cumperi toată ziua scaune? Sigur nu ieși mai scump, la final? Eu zic că fix asta se va întâmpla!
  4. Imaginea. Fie că scaunele sunt în zona de interacțiune cu clienții sau vizitatorii, fie că sunt în birouri, putem lua în calcul factorul „imagine”. În primul caz, e evident în discuție imaginea companiei către lumea exterioară. Dar nu e de neglijat nici imaginea pe care o percepe personalul companiei. Sunt două aspecte: „companiei îi pasă de noi, angajații” și „lucrăm pentru o companie serioasă, care nu doar defilează cu sloganuri despre calitate”.
Așa că, în încheiere, aș recomanda să iei în calcul, atunci când alegi scaune de birou sau scaune pentru așteptare ori vizitatori, să asociezi brandului companiei tale puterea unor branduri de calibru, a unor specialiști confirmați. E o „rețetă” ce funcționează. Când e cazul să faci achiziții, cere-ne o ofertă și lasă-ne să îți explicăm ce vi se potriveste!